Logo Small

Restaurantul ca destinatie in peisajul urban, autor: arh. Crina Popescu, Graphic Studio

In peisajul urban contemporan lumea este intr-o continua miscare; distanta si timpul sunt definitorii in alegerea unei destinatii.

Fie ca este vorba de un business lunch, o cina romantica, sau un brunch fara pretentii duminica dimineata, aspiratiile consumatorului devin din ce in ce mai complexe. In egala masura, aspiratiile antreprenoriale in HoReCa se modeleaza dupa cele mai recente trenduri, avand ca principal scop anticiparea si deservirea necesitatilor omului contemporan care isi desfasoara viata in mediul dens si competitiv al unui conglomerat urban.

Locuitorul orasului modern este mobil, dinamic si amator de NOU dar in acelas timp foarte limitat de spatiu si timp si dispus sa elimine compromisul in favoarea calitatii, tocmai datorita multitudinii de optiuni pe care le ofera o metropola.

 

Variabilele cadrului urban din perspectiva HoReCa sunt usor de identificat:
Oras = densitate
Densitate = proximitate, oferta, posibilitati multiple si implicit concurenta
Concurenta = nevoia de unicitate, de personalizare

Nevoia de evadare, de relaxare a individului trebuie satisfacuta prin optiunile oferite de proximitatea imediata. Destinatia este un loc creat si reinventat permanent astfel incat sa aiba drept consecinta loializarea clientilor. Aceasta se realizeaza prin acel ingredient unic, elementul diferentiator care confera locului o personalitate aparte si contribuie la crearea unei destinatii, care este conceptul.

Se naste intrebarea fireasca: cum ne indreptam in SENSUL Succesului in HoReCa?
Cum se identifica acel element diferentiator, cum se regaseste acesta conceptului de business, astfel incat sa fie pe placul publicului?
Ingredientele cheie ale unui restaurant de succes sunt in primul rand locatia si accesibilitatea, sustinute de unicitatea conceptului de hospitality business (care combina in egala masura mobilare, decoratie, elementul personalizat diferentiator, la toate acestea adaugandu-se, nu in ultimul rand calitatea impecabila a serviciilor, a personalului, a produselor oferite, etc).

In acest sens, Sensio identifica atributele ce fac dintr-un spatiu o destinatie HoReCa si le promoveaza in definirea conceptelor personalizate de mobilare: componenta umana, elementul afectiv, memoria locului.
Caracterul de unicitate si reprezentativitate al spatiului este exprimat prin mobilier si decoratie. Sensio promoveaza abordarea versatila a unui spatiu interior, crearea unui stil in armonie cu necesitatile antreprenoriale ale clientului, si nu impunerea unui stil predeterminat. Preferinta pentru unicat si nu pentru produsul de serie este o consecinta a maturizarii pietei si o directie de abordarea stilistica.

Login

Visit Us On FacebookVisit Us On Pinterest